Jo højere trivsel – jo højere indtjening

Tjenes der nok i din virksomhed?

Alle virksomheder vil nok altid sige, at de ikke tjener nok, men med hånden på hjertet, er der så valuta nok for pengene for arbejdsindsatsen?

Det handler nemlig ikke altid om at tjene meget, men mere hvor meget der er tilbage efter alle udgifterne er betalt! En millionforretning har nemlig ikke nødvendigvis et kæmpe overskud. Måske løber ledelsen og medarbejderne rundt i deres eget hamsterhjul uden egentlig at komme nogle steder. Jo, de får tilfredsstillet alle deres kunder, men det egentlige overskud kommer ikke til dem, der fortjener det.

 

Vi knokler og knokler,  SÅ meget snart vil der komme et gigantisk overskud” 

 

Det skal man så ikke sige i alt for lang tid for så bliver det både surt, kedeligt og giver mistrivsel i virksomheden. For jo højere trivsel jo højre indtjening – sådan er det bare!

 

Jo højere trivsel – jo højere indtjening

Sådan er det bare!

 

Det kan være en rigtig god ide at få kigget på mange forskellige ting i virksomheden:

  • Handler vi selv de rigtige priser hjem?
  • Får vi det for vores varer, som de er værd?
  • Er alle vores arbejdsgange effektiv nok?
  • Trives medarbejderne, så de yder bedst muligt?
  • Hvordan er virksomhedskulturen? Bliver man anerkendt for sin arbejdsindsats?
  • Er der for mange eller få medarbejder i virksomheden – hvilke er den optimale størrelse?

Der kan være mange andre ting i virksomheden, som stopper for den store indtjeninger. Det vil altid være individuelt.

Profilbillede Tina Vallø

Tina Vallø

Stressekspert med speciale i stress og mental sundhed.

Få guldkorn med posten

”Hvis du fortsætter med at gøre som du altid har gjort 

– vil resultatet blive som det altid har været

Hvad skal der så til for at skabe forandring?

Er din virksomhed indstillet på at skabe forandring med bedre og højere trivsel? Det er bevist, at høj trivsel er lig med højere indtjening.

At stille skarpt på de forskellige ting i virksomheden, vil give et langt bedre overblik og gøre det nemmere at handle på.

 

Ofte kan nye øjne give ekstra gevinst

med nye muligheder og ideer!

 

Det, at skabe nyt og få ting til at fungere endnu bedre og mere hensigtsmæssigt, er noget af det, jeg holder rigtig meget af. Det giver glade kunder. Og når det så ovenikøbet kan give større overskud – så kan vi vist roligt sige at det er i virksomhedens favør. Men der skal kun skabes forandring, hvis det er nyttigt. Oftest kan nyt og gammelt mikses og give rigtig god harmoni.

Skulle dette have din interesse, kommer jeg gerne på virksomhedsbesøg og fortæller mere om mit koncept. Alle virksomheder vil få deres eget skræddersyet forløb, som tilpasses virksomhedens udfordringer og forhold. Forløbet kan evt. strække sig over en længere periode, hvor jeg også vil deltage i det daglige arbejde.