Alle virksomheder vil nok altid sige, at de ikke tjener nok, men med hånden på hjertet, er der så valuta nok for pengene for arbejdsindsatsen?
Det handler nemlig ikke altid om at tjene meget, men mere hvor meget der er tilbage efter alle udgifterne er betalt! En millionforretning har nemlig ikke nødvendigvis et kæmpe overskud. Måske løber ledelsen og medarbejderne rundt i deres eget hamsterhjul uden egentlig at komme nogle steder. Jo, de får tilfredsstillet alle deres kunder, men det egentlige overskud kommer ikke til dem, der fortjener det.
”Vi knokler og knokler, SÅ meget snart vil der komme et gigantisk overskud”
Det skal man så ikke sige i alt for lang tid for så bliver det både surt, kedeligt og giver mistrivsel i virksomheden. For jo højere trivsel jo højre indtjening – sådan er det bare!
Jo højere trivsel – jo højere indtjening
Sådan er det bare!
Det kan være en rigtig god ide at få kigget på mange forskellige ting i virksomheden:
- Handler vi selv de rigtige priser hjem?
- Får vi det for vores varer, som de er værd?
- Er alle vores arbejdsgange effektiv nok?
- Trives medarbejderne, så de yder bedst muligt?
- Hvordan er virksomhedskulturen? Bliver man anerkendt for sin arbejdsindsats?
- Er der for mange eller få medarbejder i virksomheden – hvilke er den optimale størrelse?
Der kan være mange andre ting i virksomheden, som stopper for den store indtjeninger. Det vil altid være individuelt.